Apakah itu Sokongan Bil Elektrik PERMAI?​

Inisiatif ini adalah diskaun 10% bagi penggunaan elektrik dari 1 Januari hingga 31 Mac 2021 untuk enam sektor perniagaan terpilih yang terjejas berikutan penularan wabak COVID-19 dan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).​


Siapa yang layak untuk menerima inisiatif ini?

Enam sektor perniagaan terpilih yang telah dikenal pasti oleh Kerajaan bagi diskaun 10% ialah:

  • Pengendali Hotel;​
  • Taman Tema;
  • Pusat Konvensyen;
  • Pusat Membeli Belah;
  • Pejabat Syarikat Penerbangan Tempatan; dan
  • Agensi Pelancongan.

Bagaimanakah saya boleh memohon inisiatif ini?​

  • Pengguna perdagangan dari enam sektor terpilih yang telah menerima diskaun 15% di bawah Pakej Rangsangan Ekonomi 2020 akan secara automatik layak menerima diskaun 10% di bawah Pakej Bantuan PERMAI.
  • Bagi Pengguna TNB yang merupakan pemohon baru:
    1. E-mel kepada TNB CareLine di tnbcareline@tnb.com.my; atau
    2. Kedai Tenaga yang berdekatan (selepas tamat tempoh Perintah Kawalan Pergerakan)​
  • Pemohon yang tidak mempunyai akaun berdaftar dengan pihak TNB boleh mengisi borang permohonan di Laman Permohonan KeTSA. Borang yang telah dilengkapkan dan dokumen sokongan boleh diserahkan melalui tnbcareline@tnb.com.my.
  • Pengguna boleh menyemak status kelayakan diskaun 10% di Laman Khas KeTSA

Maklumat Pantas

Hubungi Kami

03-8000 8000 | MyGCC

1-300-88-5454​ | TNB

088-515000​ | SESB

1-300-88-3111​ | SEB

03-8882 9089 | PERMAI 2021 Secretariat

tnbcareline@tnb.com.my

Maklumat Lanjut
Agensi

Tenaga Nasional Bhd